You are here

Savjet za dodjelu žiga Dobro iz Crne Gore

26/12/2014

Savjet za dodjelu žiga vizuelnog označavanja crnogorskih proizvoda Dobro iz Crne Gore, na sjednici od 26. decembra 2014. godine, donio je odluke o produženju prava korišćenja znaka Dobro iz Crne Gore kompaniji „13. jul – Plantaže“ a.d. – Podgorica i Mesnoj industriji „Goranović“ d.o.o. – Nikšić, dok je za „Šljukić Co“ d.o.o. – Mljekara Srna Nikšić to pravo produženo za sedam proizvoda, a korišćenje dodijeljeno za tri nova.

Ovoj odluci prethodile su sjednice tehničkih komiteta za piće, meso, ribe i prerađevine, mlijeko i mlječne proizvode koji smatraju da proizvodi koje su kandidovali podnosioci zahtjeva ispunjavaju uslove za upotrebu znaka „Dobro iz Crne Gore“. Kolektivnim žigom „Dobro iz Crne Gore” označeni su 22 proizvoda Plantaža, tri - MI Goranović i 10 - „Šljukić co“.

Riječ je o renomiranim kompanijama, proizvođačima kvalitetnih proizvoda koji su tokom petogodišnjeg perioda korišćenja žiga Dobro iz Crne Gore osvojili niz priznanja na međunarodnim sajmovima.

Privredna komora Crne Gore proteklih pet godina realizuje projekat Dobro iz Crne Gore s ciljem smanjenja spoljnotrgovinskog deficita, rasta prihoda, i u konačnom – ukupnog standarda i kvaliteta života. Kolektivnim žigom „Dobro iz Crne Gore” označeno je 79 proizvoda 17 vodećih crnogorskih kompanija.

Pravo na korišćenje ovog žiga dodjeljuje se za natprosječan kvalitet proizvoda što obuhvata fizičko-hemijski kvalitet proizvoda i usluga, poslovnu orijentaciju, primjenu međunarodnih standarda, nagrade za kvalitet, marketing. To su proizvodi iz oblasti agroindustrije: pića (vino, pivo, voda), mliječni proizvodi, suhomesnati proizvodi i prerađevine od mesa, kao i ostali prehrambeni proizvodi. 

U okviru ovog projekta realizovana su istraživanja o stavovima potrošača prilikom kupovine domaćih proizvoda koja pokazuju rast povjerenja: sa 32,7 odsto na početku projekta na 57,1 odsto, prema posljednjim podacima. Više od 90 odsto građana smatra da je projekat društveno opravdan, te da je njegov najvažniji doprinos jačanje povjerenja u crnogorske proizvode, kreiranje novih radnih mjesta i rast profita proizvođača

Dobru iz Crne Gore vjeruju potrošači, što je njegova najveća vrijednost koji Privredna komora slijedi i organizovanjem promotivno – prodajne akcije 27. i 28. decembra, upravo u središtu kupovina i prodaja poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda. Tokom dvodnevne manifestacije, na velikoj pijaci „Pobrežje“ (u sklopu kompleksa „Mall of Montenegro“), potrošači će biti u prilici da degustiraju ove proizvode, kupe ih po promotivnim cijenama i uz prigodan zabavni program učestvuju u nagradnoj igri. Suorganizator ove akcije je d.o.o. „Tržnice i pijace“.

Izdvajamo