You are here

Sastanak nosilaca žiga „Dobro iz Crne Gore“

27/01/2017

Dobro iz Crne Gore se u proteklih osam godina iskristalisalo u svijesti većine potrošača kao kredibilan projekt, odnosno oznaka realnog kvaliteta proizvoda u koji potrošači vjeruju. Stekli su se uslovi za jaču tržišnu valorizaciju ovih proizvoda. Neophodno je da nosioci žiga zajednički intenzivnije rade da bi u evropskim okvirima izgradili „Dobro iz Crne Gore“ kao znak kvaliteta zemlje, ocijenjeno je na sastanku ovih kompanija održanom u Privrednoj komori 27. januara 2017. godine.

Učesnici su mišljenja da je potrebno organizovati agresivniju marketinšku kampanju za proizvode nosilaca ovog znaka, što bi doprinijelo njihovoj većoj potrošnji i supstituciji uvoza domaćom proizvodnjom. Predloženo je pojačano reklamiranje proizvoda na aerodromima, njihovo ocjenjivanje na prestižnim inostranim sajmovima, te razmatrana mogućnost zajedničkog učešća nosilaca žiga na ovakvim manifestacijama u Budvi i okruženju. Inicirali su da preko Privredne komore bude zatražena konkretna podrška resornih ministarstava razvoju projekta Dobro iz Crne Gore. Ona bi se odnosila na zaštitu geografskog porijekla proizvoda, veću zastupljenost u turističkoj ponudi i trgovinskim lancima, stipendiranje deficitarnih kadrova, organizaciju edukativnih aktivnosti, te studijskih putovanja. Smatraju da je potrebno uputiti predlog da se donese zakon o zabrani prodaje proizvoda sa negativnim maržama koje negativno utiču na konkuretnost.

Sastankom je predsjedavala potpredsjednica Privredne komore Crne Gore Ljiljana Filipović, a prisustvovali su predstavnici Plantaža, Martexa, Šimšić Montmilka, Šljukić CO, Montstatea, Meso-prometa, Mianje i Nikšićkog mlina, kao i Aerodroma Crne Gore i marketinške agencije CreMaCo koji podržavaju ovaj projekat. Učesnici su informisani o aktivnostima u okviru projekta u 2016. godini i njegovim rezultatima. Bilo je riječi i o resertifikaciji te dodjeli novih prava na žig Dobra iz Crne Gore (Agromont je novi nosilac znaka), djelovanju u javnosti, promotivnim kampanjama, efektima i rezultatima, kanalima promocije koje preferiraju građani. Razmotrene su aktivnosti koje bi mogle da se realizuju u 2017. godini u okviru ovog projekta.

Privredna komora je, podsjetimo, 2008. godine inicirala realizaciju projekta „Dobro iz Crne Gore”. Crnogorski proizvodi i usluge vrhunskog kvaliteta označavaju se ovim kolektivnim žigom, zaštićenim u Zavodu za intelektualnu svojinu. Do sada je pravo korišćenja nacionalni žig „Dobro iz Crne Gore” steklo 18 crnogorskih proizvođača i njihov 91 proizvod.

- Povećanje broja kompanija čiji proizvodi i usluge su označeni žigom, nužno otvara proces unutrašnjeg rangiranja, odnosno svojevrsne međusobne konkurencije u okviru novih poslovnih inicijativa i projekata. Usljed svega toga, treba ozbiljno razmotriti potrebu formalizovanja komunikacije i saradnje nosilaca prava korišćenja žiga, eventualnim formiranjem odgovarajućeg radnog tijela u Privrednoj komori, u okviru kojeg bi bili u mogućnosti da pokreću inicijative za međusobnu saradnju, analiziraju stanje i planiraju buduće poteze. U narednim fazama nameće se nužnost tješnje saradnje sa nadležnim resorima državne vlasti, a posebno Ministarsva poljoprivrede – zaključeno je na sastanku.

Učesnicima je prezentovano ispitivanje javnog mnjenja o svijesti i upoznatosti javnosti sa projektom „Dobro iz Crne Gore“ sprovodeno u decembru 2016. Ocjena je da je najvažniji doprinos projekta rast domaće proizvodnje i jačanje povjerenja u crnogorske proizvode, ali i kreiranje novih radnih mjesta. Uočava se stalan rast broja potrošača koji daju prednost domaćim proizvodima u odnosu na uvozne. Ključna prednost crnogorskih proizvoda je kvalitet (smatra 22,7% ispitanih) i cijena (20,2%). Potrošači bi se odlučili za kupovinu proizvoda iz Crne Gore ukoliko bi imali sertifikate kvaliteta (34,8%) i povoljnije cijene (26,4 %) od uvoznih proizvoda. Potrošači su u 2016. godini identifikovali kompanije: 13. jul – Plantaže, Pivara Trebjesa, MI Goranović, Mesopromet-Franca, mljekare Lazine i Srna, te Martex kao sedam najprepoznatljivijih marki proizvoda u Crnoj Gori, navodi se, između ostalog, u istraživanju. 

Izdvajamo